csütörtök, december 16, 2010

Összfelinológai helyzet sajátja a helyzetek gyors váltakozása:-)

A helyzet nagyon gyorsan és érdekesen változik nálunk. Már csodálkoztam volna, ha ebben, a szerencsésnek nem igazán nevezhető évben, abszolút jó híreket kaptunk volna a vizeletminták kapcsán. Manó esetében szerencsére negatív lett az eredmény, semmiféle baktérium jelenlétét, semmiféle kristályra utaló jelet nem véltek felfedezni a mintában - ez jó hír, hiszen a veseelégtelensége mellé nem kellett volna beszereznie még egy, nehezen kezelhető betegséget. Mondtam én, hogy harcos tipus őkelme, egy igazi T-Rex.:-) Imádom, még akkor is, ha a párnámat nem tudom szinte sohasem rendeltetésszerűen használni:-)
Pearly tekintetében már nem ennyire jó a helyzet. Szerintem az orvostudomány már megint megingott az esetünkben: a mintában egyszerre találtak struvit és ca-oxalát kristályokra utaló jeleket. Elviekben ez nem fordulhat elő. A gyakorlatban azonban magyarázható azzal (mivel muszáj magyarázni valamivel), hogy a macsek vizeletének ph-értéke éppen változik valami miatt, így a struvit már oldódik, a ca-oxalát meg még nem tudott leülepedni (ezért lebeg, amit az UH is megerősített). Pearly az állatorvostudomány megingásáról persze nem tud semmit, nem észlel belőle pusztán annyit, hogy továbbra is kap konzervet, benne a cystaid-kapszula tartalmát, s kéthavonta csekkolva lesz a vizelete meg a hólyagja.
Fatalista vagyok. Ezért úgy vélem, a sors adott egy újabb esélyt, hogy a drága tanulópénz (Andy élete) megfizetése után, abból okulva Pearly-nél még jobban figyeljünk oda a legapróbb jelekre is.

Nincsenek megjegyzések: